Tiden springer iväg

Har varit i Oslo i en månad nu, tiden går snabbt. Har bott i lägenheten på Rodelöcka tillsammans med Erik, Emelie, Micke och Cissi i två veckor nu och när de kom upp så bevisade de att det var skitlätt att få jobb i Norge, Alla utom Micke fick jobb första dan och Micke fick det på andra dagen, så efter tre arbetsdagar så hade samtliga börjat jobba. Mitt jobb är kanon, har jobbat en jävla massa övertid nu och jag tycker det är kul att jobba, mycke beroende på arbetskamraterna. En massa övertid och lägenhetsvisningar har gjort att man inte har haft någon tid över till att sitta hemma och rulla tummarna och skriva blogg tillexempel, men vi hoppas på att lägenhetsproblemet skall vara löst till i början på nästa vecka. Nu i helgen som snart har passerat så har jag dock kunnat unna mig lite roligt, i fredags så träffa vi Carlet som var här i Oslo och i går så åkte vi till Sverige för att gå på systembolaget och handla illig sprit :) låter kanske konstigt att åka till Sverige och göra det men så är det här i Norge att spriten är svindyr. Vi handlade en jäkla massa mat också så att vi ska kunna leva billigt en tid framöver. Slutligen var vi hos syrran på fest och söp till det ordentligt för första gången sen vi flytta hit, de var kul och idag så är alla ordentligt bakfulla. Nästa helg kanske jag åker till Sverige för att städa ur min lägenhet i Linköping samt att för första gången se min systerdotter eftersom jag blev morbror för snart två veckor sedan. Men vi får se hur det blir med det eftersom jag jobbar till halv tio på fredagkväll så det är inte säkert att jag kan åka...
Nä nu ska jag ta tag i mitt liv och försöka fixa någon som vill hyra min lägenhet i Linköping ett år, och så kanske jag tar och käkar på donken med för de har ju bästa bakismaten.

Tjing tjong, boxerkallsong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0