Resan är bokad

Sitter i detta nu på bussen till Göteborg där jag skall ta en massa sprutor för att inte bli sjuk när jag är iväg och reser. Det har gått lång tid sen jag skrev något i bloggen sist men men så kan det vara. Äntligen så börjar pengarna rulla in iaf och resan är bokad.

Ja allt är inte klart än men boendet den första månaden samt flygbilketten som tar mig ut på resan är köpt :D
Okej, läget ser ut som så att jag lämnar Sverige från Arlanda på eftermidagen den 31:a Januari, efter det följer ett dygn i Kina (Peking) och sedan bär det av mot Sapporo på Japans Nordligaste ö. Från Sapporo blir det sedan buss till pudermeckat Niseko där jag skall åka skidor och pumpa puder ihop med en jobbarkompis som redan är där när jag kommer.

Efter detta så drar vi ner ungefär en vecka lite längre söder ut i Japan där vi skall titta in världens största stad Tokyo och förhoppningsvis så får vi tid till en tripp ner till Hirochima och se på templet som står kvar efter atombomberna.

Det som sedan följer är en liten flygtur söderut nämligen till Kuala Lumpur där jag skall möta upp Micke, Cissi, Erik och Emelie. Efter ca. 2 veckor i Malaysia så bär det sedan av mot Australien och Perth där jag hälsar på Johanna och Jacob samt att jag definitivt skall lära mig surfa :P

Efter en obestämd tid i Australien så drar jag mig vidare till Bali där jag skall träffa några jobbarkompisar och visa dem mina nya skills på brädan samt parta loss lite innan det bär av mot Singapor där jag har planerat att hälsa på några klasskompisar som gör utlandsår där ,om de är kvar, har lite dålig koll på deras terminstider men i annat fall så blir det bara några dagar där med inhandling av billig elektronik.

Sen framme i mitten av april så blir det vidare mot Thailand där jag återigen möter upp kollektivet ifrån Oslo. Efter det reser jag nog mest runt i Thailand alternativt så tar jag en tur över till Cambodia, Laos eller Vietnam men det är inget bestämt vi får helt enkelt se hur det bär sig.

Kadesh Kadeng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0