Epic days

I Fredags var det verkligen en epic day, tror att den kan varit en av de bästa skiddagarna i mitt liv, då jag kunde hitta fina linjer från första till sista åk, med upp emot en halvmeter puder och strålande solsken. Igår och idag har inte heller varit fy skam, trots att gårdagen inte bjöd på något nytt puder så gick vi ist ut i bc:n och hittade några sjyssta drop. Richard tog med sig fotoutrustningen och dokumenterade det hela så jag har naturligtvis snott några av dessa bilder och lägger upp dem. Dagen har bjudit på ömsom snöfall, ömsom solsken och resultatet har varit en kanondag med runt 2-3 decimeter vindpackat puder.

Kom på att det imorgon är två veckor sedan jag for hemmifrån, känns som max två-tre dagar tycker jag, men tiden går snabbt när man har roligt. Nu hoppas jag bara på att det kan komma de hära "cp-dumpen" som man har hört talats om att det bara kan göra här. Det vore så skoj att få uppleva att det kommer 1,5 meter snö på ett dygn och sedan få åka i bröstdjupt puder, men men om det inte händer skall man väl vara glad ändå och nöja sig me det man får, för att det kommer 3-5 dm snö med 1-2dagars mellanrum är ju inte heller helt fel =).

Tjollahopp!

Jag påväg upp...
Jag påväg upp för lite klippdroppning

Stu hoppar 4-metersklippa
Stu hoppar en ca. 4 meter hög klippa. Jag kan tillägga att när jag sedan skulle hoppa på denna klippan så tog jag en lite rakare linje och landade på ett ställe som jag trodde var orört men visade sig att det låg ett träd gömt i pudret vilket gav en ömmande nacke som bieffekt.

Jens hoppar
Jens hoppar och Richard lyckas knäppa dagens bästa hoppbild.

Richard i liften
Richard som sitter framför mig i en av fjällets roligare liftar, en enstolslift helt utan säkerhetsbygel, det som kan tillägas är att det bara finns säkerhetsbygel på 2 av 3 liftar här, och fotfäste finns väl bara på 1 av 6 liftar, så liftsäkerhet är inte det man har prioriterat högst här i niseko.

Patrick i liften
Patrick i liften bakom mig, bilden bjuder också på en liten glimt av utsikten ifrån de lägre delarna av högzonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0