Niseko

Nu har jag spenderat ca. 2 dygn här i niseko och det har inte riktigt blivit som jag trodde det skulle vara. Igår så var vi ute i backarna för första gången och grabbarna drog med mig till några riktigt bra linjer på morgonen och eftersom jag inte är van vid fatskis så arbetade jag alldeles för mycket i svängarna och kraften i benen var helt slut efter bara några åk.

Att man aldrig skall få se solen här i niseko är inte riktigt sant, under mina två dagar här har det varit sol och tö hela tiden så backarna är helt uppåkta och det är väldigt svårt att hitta någon offpist som inte är uppåkt. Vad jag har hört så skall det vara dåligt imorn också innan det kommer ett dump på sönda, det är bara att hoppas att det är sant för nu vill jag ha nytt torrt puder.

Idag har vi haft en vilodag, i väntan på bättre väder, och jag var på en Onsen och badade. Det var nästan obehagligt varmt så jag klarade inte sitta mer än ca 10 minuter åt gången i vattnet, måste ju vart runt 50 grader eller nått sånt. Jag måste säga att jag tyckte mer om isvaken som höll en temperatur mellan 5 och 10 grader uppskattningsvis.

Eftersom vilodagen var planerad redan igår så passade vi på att köra en utgång igårkväll då vi tog med hela vandrarhemmet på 14 pers och stack iväg till ett ställe som hade ett "ät och drick hur mycket du vill" erbjudande vilket resulterade i allt för mycket öl.

Grabbarna
Jens, Patrick och Richard står och gör sig åkfärdiga.

Vulkanen
Utsikten uppe från berget, med den enorma vulkanen Mt. Yotei

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0