Powadise!

Nu har det passerat mer än en vecka sedan jag anlände till puderparadiset, och veckan har bjudit på det mesta man kan förvänta sig av en skidsemester. Det började dock med skitväder (Soligt) i fyra dagar, så åkningen blev åtsidosatt. Men åker man inte skidor så kan man ju hitta på andra grejor så vi och tog en dagstur till Sapporo och kollade på den årliga Isfestivalen i söndags, jag glömde dock kameran hemma men har snott lite bilder av Richard. Sen kom äntligen snön, så efter det fick vi tre underbara skiddagar med snö i mängder, över 1 meter snö på två dygn hörde jag ryktas om.

I måndags och tisdags så åkte vi i underbart väder, vilket är snö och blåst. Detta ger effekten att det knappt är något folk i backen, det kommer puder, och att alla spår försvinner, perfekt helt enkelt. =) Det finns dock några nackdelar som att det är sjukt kallt att åka lift och att man ibland inte ens ser en halvmeter framför sig. Det var iaf två riktigt bra skiddagar som sedan toppades med en solig dag i onsdags då vi var uppe med tuppen och stod och hängde vid repen när gaterna skulle öppnas.

Idag har varit en skitdag då solen har legat på. En solig dag efter ett dump är okej men inte två soliga dagar i sträck, då allt blir uppåkt på en halv dag om det är soligt. Detta gav mig idén att jag skulle hänga lite i parken idag ist. Det visade sig att jag inte var den enda som tänkte så, man fick vänta ca 10 minuter mellan varje hopp för att det var sån kö i parken så efter ett åk så drog jag hem, men nu har det börjat snöa ordentligt så imorn blir det puder igen.

Sayonara!


Dom är helt sjukt duktiga, jag älskade det hära Kinamotivet


Ett helt jävla hus byggt i snö/is



Jag och Mr Vader

Richard i väntan på gateöppning
Richard redo att hajka till toppen vid gateöppning


Sån sjuk puderhets. I Niseko så har man inga liftar som går till toppen av berget, utan den liften som går längst upp slutar ungefär en 10-15minuters hajk ifrån toppen. När de sedan öppnar toppen en dag som denna så står det ett antal hundra personer och köar för att komma först upp. Jag tog en bild framför mig och en bild bakom mig när jag hade kommit ungefär halvvägs.



Efter att ha hajkat till toppen och sen gett sig ut för en 35-40 graders lutad backe med runt 50 cm puder så har jag upplevt ett av de bästa åken i mitt liv, och framför allt det bästa på skidor. Var ganska så nöjd när den här bilden togs. =D

Tyvärr låg det ett stort moln och täckte toppen när vi var uppe men man fick ändå en hyfsad utsikt, här ser man havet i bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: Amer

Fan vad najs det ser ut! Ångrar lite att jag inte hängde med till Norge nu...

2011-02-10 @ 11:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0