Skidtvecka

Ja, det kan man verkligen säga, Det började dock med en solig och vindstilla dag i Måndags som var helt perfekt för en topptur. Vi packade ryggan och begav oss till toppen strax efter gateöppning. Därifrån åkte vi ner på baksidan av berget för att tura upp på vad vi tror är Iwaonupuri (1116 möh) vilket gav oss en klättring på ca 400-500m och en lagom träning inför vulkanen Mt Yotei vilken var planerad dagen efter då det lovades minst lika bra väder och det bästa av allt var att mitt ben inte gav ifrån sig några större smärtor.

Men problemen för mig började redan på måndagseftermiddagen. Jag fick inte tag i några hudar eller snöskor att hyra till tisdagens vulkanhajkning så i tisdags så fick jag så snällt sitta hemma för mig själv i de 5 plussgrader vindstilla och inte ett moln på himmelen. Vetskapen om att alla kompisarna hade det asnice med hajk upp, åka ner i kratern, hajka upp igen och åka ner till foten igen gjorde ju inte saken bättre. Men man får göra det bästa av saken så jag tog några åk i parken, åkte lite pipe och skottade sedan ut en snösoffa med tillhörande bord där jag sedan drack några öl.

Onsdag, vädret var mulet och blåsigt men ingen ny snö, vilket innebär en skitdag då det inte snöat sen i helgen. Alla (utom jag) var dessutom helt slut efter hajken så vi valde att stanna hemma. Då vädret sa att det skulle komma snö under torsdagseftermiddagen så tog vi vara på tillfället och planerade en utgång på onsdagskvällen. Sjukt kul kväll med som för mycket sprit för de flesta (fri jäger i baren) och vi lärde oss en massa nya australiensiska dricklekar. Det tråkiga med denna dag varatt när vi skulle gå hem så var min jacka borta. Stället har en obemannad garderob så man hänger bara jackan där och tar den sedan när man går hem, nu var det bara så att alla utom jag såklart hittade sin jacka när hemgång nalkades.

Så nu sitter jag här i Niseko, utan Jacka och utan liftkortet (som låg i jackan), inte kul. Nederbörden i torsdas kom dessutom som regn så åkning har inte ens varit en tankegån tills nu. I skrivandet stund är klockan kvart i åtta på morgonen och det har dumpat inatt så nu skall jag köpa mig ett nytt liftkort och låna en jacka för idag kan bli sista skiddagen.

Budskapet med dagens inlägg är: "Always look on the bright side of life" Man hade ju faktiskt kunnat ha det mycket värre, jag mår ju bra och börjar dock bli lite frusen, men värmen ligger runt hörnet.

Hej hopp pillesnopp

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hörrödu brorsan, hur många jackor har du lyckats bli av med genom åren egentligen ;-)

Ha det gott, kramar.

2011-02-26 @ 19:15:02
Postat av: Strösse

Jäkla oflyt du har. Men som sagt, det kunde varit värre ;) Ha det gött!

2011-02-27 @ 11:01:17
Postat av: Danne

Haha, ja det kan man undra, tror att det här var fjärde eller femte jackan som jag har lyckats att supa bort de senaste tio åren...

2011-03-02 @ 09:18:29
URL: http://dannebeek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0