Snart slut på vintersäsongen

Den senaste veckan som har passerat har bjudit på både sura och glada miner, det började med ett mindre dump följt av fyra dagar med plussgrader/sol/slush. Den första soliga dagen var ju som väntat skitnice men sen följde en tre dagar lång väntan. Det hade lovats stora mängder nederbörd och hade det bara varit kallt så hade vi nog fått riktigt mycket puder, men nu var det varm och kom ner som blötsnö vilket innebar att 1m torr snö byts ut mot 1,5dm cementblandning, för det var precis vad det kändes som att man åkte i. Detta innebar tre hela dagar utan att kunna åka någon bra skidåkning, vi blev till och med så knäckta att vi funderade på att dra härifrån och resa runt i Japan lite de sista veckorna istället. Men som tur var så gjorde vi aldrig slag i saken utan vi stannade här och den som väntar på nått gott...

De två dagarna som precis har passerat har bjudit på himmelsk åkning, knä- till midjedjupt puden som bringar faceshots i varje sväng och en sol som lite smått skiner igenom den konstant dumpande snön. Det enda tråkiga är att jag har gjort illa mig i benet, vet inte riktigt vad som har hänt men när jag försökte att åka på tailarna under gårdagens åkning så kände jag hur det "small till" i benet, vet inte riktigt vad som hände men det hände något iaf och det gjorde ont. Detta var dock inget som stoppade mig utan jag kunde köra på nonstop i sju timmar med orörda puderlinjer hela dagen. Idag så kom dock smärtan tillbaks och det hade blivit mycket värre. Jag fick nöja mig med tre åk idag, ruskigt bra åk var det men jag kunde tyvärr bara njuta av det första då smärtan förhindrade det sedan. Tror att det bara är någon inflamerad sena i underbenet alternativt att jag fårr en liten bristning i yttre delen av vadmuskeln. Vi får se hur det går med det i värsta fall så får jag väl hyra mig en snowboard och åka på de sista dagarna, det är ju inte fy skam det heller.

Nu är det bara ca. en vecka kvar innan jag kommer att lämna Niseko och vi har planer att bestiga vulkanen redan på tisdag om vi känner att vi orkar, skall nog hajka upp någonstans imorn och sen får vi se om krafter finns kvar för Yotei på tisdag eller om det får bli någon dag senare. Jag måste iaf hyra mig ett par hudar och treckers så att hajkningen är möjlig för min del och sen är det bara att hoppas på att benet håller och att vi har både krafter och tur med vädret för att komma upp på Yotei på Tisdag.

Tjabbareng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0