Nu bär det av =)

Äntligen är det tid att dra iväg. Efter att jag avklarat första veckan med semester som har gått till att flytta från Oslo, inhandla nödvändiga prylar till resan samt träffa släkt och vänner så skall det nu bära av.
Tidigt imorgon så kommer mor och far att köra mig till Nässjö varifrån jag tar tåget till Arlanda. Väl på Arlanda så får jag växla lite pengar samt räkna med att pröjsa en massa extra för övervikt då jag på mina 20 tillåtna kilon kan addera 17 kg till. Jag tycker att jag bara har med mig det viktigaste men 37kg blev det sammanlagt.
Pratade med Air china för några veckor sedan och de sa att jag inte behöver betala nått extra för skidorna så länge inte totalvikten på packningen överstiger 30 kg, my ass att jag klarade det, så nu blir det väl bara att pröjsa för de extra 17kg som jag har med, hoppas inte det blir allt för dyrt...

Efter arlanda så blir nästa stopp Peking där jag har ca 23 timmar på mig att se allt jag vill så jag har beslutat mig för att kolla på Kinesiska muren, Himmelska fridens torg samt OS-byn innan jag tar mig tillbaka till flygplatsen där jag får försöka sova lite innan jag flyger vidare till Sapporo.

Skall försöka ta en massa kort i Kina som kommer att läggas ut så fort jag får tid, tills dess...

...Tjabbareng



Min lilla och extremt lätta packning

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas du får det underbart lillebror! Men jag tror inte riktigt du förstår hur mycket din övervikt kan komma att kosta dig. Jag håller tummarna för att det sitter en snäll dam/man i incheckningsskranken. Du får börja göra lite mer reklam för din blogg också. Visste inte ens att du hade en. Saknar dig! Puss

2011-01-31 @ 02:38:45
Postat av: Amer

Tutut! Kul att du hann allt på en dag, hoppas bara du slapp stressa... Ha det förbannat skönt i Japan nu!

2011-02-02 @ 16:59:02
Postat av: Danne

Reklam är lite för desperat för mig, det satt en snäll man i inchekningen, behövde bara betala för fem kilos övervikt trots att jag hade 17 kg för mycket. Jag hade ju iofs blivit lovad att jag skulle få ha med mig 10 kg extra utan att betala nått så det var ju bara 7 kg utöver det och sen så skrev de ner det till 5 kg.

Jag har det förbannat skönt i Japan nu =)

2011-02-04 @ 11:30:14
URL: http://dannebeek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0