Slutet gott allting gott...

Niseko får 4 stjärnor av 5 möjliga. Nu har min skidsemmester tagit slut och nya äventyr har börjat. En liten summering av tiden i Niseko är att jag har haft sjukt bra åkförhållande ungefär varannan dag med åk som man i Sverige kan drömma om att de kan komma tre dagar/säsong i bästa fall. Även att berget är litet och naturen inte är alls lika vacker som i alperna så har snöfallet vägt upp den delen. Och även att jag är sjukt positivt överraskad av den japanska maten så har bristen på västerländsa liftmedel varit väldigt saknad. Att det dessutom inte finns nått som heter afterski och att nattlivet består utav sex-sju pyttesmå barer med 95% Australiensiska män som besökare så måste jag tyvärr dra ner betyget till bara en fyra.

De tre sista dagarna i Niseko bjöd på två dagars extremt bra skidåkning med firsttracks på ovanligt många långa fina åk och det ger ett sjukt bra minne ifrån stället. Sista dagen så tog jag det lugnt och packade alla mina grejor samt la på sommarvalla på mina skidor. Nu sitter jag här i Sapporo där vi har haft snart två dagar av storstadsliv boende på ett kapsellhotell och imon så drar vi till världens största stad =)

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0