Amazing Thailand

Nu har det gått ca fem veckor sedan jag skrev något här senast, jag vet att det är dåligt men alldeles för mycket fest och dåligt med internettillgång har bidragit till detta. Jag tänkte ta och i kort beskriva vad som har hänt under dessa veckor.

 

Först var jag på Kata beach med Jakob och Johanna i en och en halv vecka detta var den lugna delen. Sen började en månadslång fest med att jag flyttade till Patong och hängde med min gamla jobbarkompis ifrån sälen, Micke Eklund som tydligen jobbade på Grabbarna Grus i Patong. Jag stannade där i ca en vecka och fick bland annat erfara Det Thailändska nyåret, även kallat Thailand water festival. Det var ett enda stort vattenkrig, och det deltog jag i på ”Bangla road – Thailands hjärta”, vilket är en stor bargata med flera hundra barer och nattklubbar. Under detta vattenkrig så flyttade samtliga klubbar och barer ut sina musikanläggningar till gatan för att hålla festen utomhus och där stod tiotusentals personer och söp, dansade och sprutade vatten på varandra oavbrutet i nästan tre dygn, Fucking awesome!

 

Efter detta så drog jag till Koh Phangan eftersom det skulle vara fullmoon party där ett par dagar senare. Där mötte jag upp Micke, Cissi, Rickard och Martin och festen fortsatte, nu var det lite tråkigt att de drog därifrån två dagar före fullmoon då de skulle ta dykarcertifikat. Men jag hade bestämt mig för att stanna och samtidigt haft kontakten med Anders ”Hjuken” Dahl, en Umeåkille som jag genom gemensamma kompisar träffat i Patong en vecka tidigare, så samma dag som de andra drog så kom han vilket passade kanonbra. Koh Phangan kan jag sammanfatta med en strandfest varje kväll med uppskattningsvis två- till femtusen personer och under själva fullmoon så måste det tömt hela ön samt grannöarna för då blev festen femton till tjugo gånger så stor, och det är nog den roligaste fest jag någonsin varit på.

 

När fullmoon var avklarat drag jag och Anders till grannön Koh Samui der vi inkvarterade oss i partystaden Chaweng beach och festen fortsatte. Där blev vi också uppmötta av Erik, Emelie, Micke Cissi, Rickard och Martin, vilket var väldigt trevligt och innebar ju ytterligare en anledning till att festa.

 

Erik och Emelie drog sedan till de sydligare delarna av Thailand medan jag och resterande av sällskapet drog oss till Ao nang beach, Krabi. Detta var doch för mig en kort men nykter period då utelivet var ganska så dött eftersom det var ett riktigt svenskställe och svensksäsongen är över. Men Krabi bjuder på en underbar natur och tar man båt ut till de små öarna så finner man underbara stränder och bra snorkling.

 

Efter detta så drog Jag, Anders, Rickard och Martin oss till Koh Phi Phi Don (Phi Phi Islands) där det är strandfester varje kväll, ungefär som Koh Phangan dagarna före fullmoon.

 

När Jag och Anders sedan drog oss tillbaka till Patong så har festen hållt i sig och igår så kom Micke och Cissi till grannstranden Karon beach. Idag har Anders åkt hem så nu blir det nog lugnt med festandet i några dagar. Planen är att stanna här i ca en vecka till innan jag drar upp till Bangkock där resan skall avslutas.

 

Skall försöka att få upp lite bilder någon dag under veckan.

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0