Good guys go to heaven, Bad guys go to Patong

Detta uttryck fanns tryckta på T-shirtar som gick att köpa över hela Patong och sammanfattar väl Patong på ett ganska så bra sätt. Patong är lite som Kos, Ayia Napa eller Magaluf, en enda stor fest med gränslöst med barer helt enkelt, vilket innebar att när jag skulle försöka stanna där i en vecka och vara nyckter gick käpprakt åt helvete.

Visserligen flyttade jag till grannstranden Karon Beach dagen efter att Anders hade åkt, men Patong var ju fortfarande bara en moppetur eller en tur med tuk tuk bort vilket innebar fortsatt festande. Jag var dock nyckter några dagar eftersom jag var tvungen att käka penicillin då jag hade åkt på en öroninflammation men förutom det vart det bra drag och som grädde på moset så sista kvällen som jag festade i Patong (tillsammans med Micke), så lyckades jag med att ramla och skrapa upp halva ansiktet samt sabba trampdynan i min vänstra häl, fråga mig inte hur det gick till.
Avslutningsvis så vart det två shoppingfyllda dagar i Bangkok innan hemfärden igår som tog ca. 23 timmar från dörr till dörr. Kan ju sammanfatta resan med att det har varit askul, trots lite hemlängtan på slutet. Men egentligen så har jag ju inte längtat hem, har bara tyckt att det har varit jobbigt att bo i en resväska så länge. De länder som har gjort störst intryck på mig och som jag helst skulle vilja åka tillbaks till är Japan och Thailand. Japan dels för skidåkningen och dels för att uppleva mer av Tokyo som var en sjukt häftig stad. Thailand och kanske speciellt Patong för att det kombinerar sol och bad, med fest, shopping och stadsliv samt att det är billigt att leva där. Skulle ju inte banga på att vara med på ett Fullmoon party till heller. Hela asien har imponerat på mig med hur vänliga och trevliga folket är, samt att se den annorlunda kulturen som råder i denna delen av världen.
Nu sitter jag hemma i Vetlanda med en öroninflammation som har kommit tillbaks samt att jag ser sönderslagen ut och haltar, men imorgon eller dagen efter det så drar jag mig nog upp till Linköping där jag skall börja tentaplugga för nu är det snart bara en vecka kvar till första tentan går av stapeln. Jag vet att jag har varit dålig på att lägga upp bilder men skall försöka gå igenom dem och lägga upp några ikväll eller imorgon.
Salutt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0